Досвідчені фахівці, які займаються асфальтуванням доріг, майданчиків, парковок, садових доріжок або д будь-яких інших об’єктів, добре розуміють, що в процесі роботи важливими є не лише експлуатаційні чи технічні характеристики застосованих компонентів або ж спецтехніки, а й ретельний контроль того, щоб всі етапи асфальтування були проведені максимально якісно та відповідно чинним вимогам. Це ж стосується підготовчих та завершальних робіт, які складаються з кількох окремих моментів.
Особливості проведення підготовчих робіт перед асфальтуванням ділянки
Вимоги щодо підготовки території до подальшого укладання та ущільнення асфальтових сумішей передбачені чинними ГОСТ та ДБН (державними будівельними нормами і правилами). Саме від ретельності їх дотримання залежить якість основи та загалом майбутньої дороги. Вимоги щодо підготовки ділянки передбачають:
- розчищення території від сміття, різних насаджень, коріння дерев та кущів, старого асфальтового чи бетонного покриття;
- при необхідності фахівці проводять додаткові геодезичні дослідження (наприклад, якщо роботи проводитимуться на болотистій місцевості, де потрібне додаткове укріплення ґрунтів);
- нанесення інженерних розміток, згідно яких визначається ширина, довжина та товщина нового дорожнього полотна;
- облаштування укріплюючих бордюрів, дренажних систем та каналізаційних отворів, куди буде стікати вода в період сильних злив та танення снігу;
- при необхідності з ділянки знімається верхній шар ґрунту (якщо нове дорожнє полотно потребує додаткового укріплення основи).
Після проведення перелічених робіт, можна переходити до формування основи, дренажного шару та безпосередньогоасфальтування доріг. При цьому вимоги щодо укладання асфальту залежать від вимог подальшого використання, проте є кілька сталих нормативів, які за будь-яких умов залишаються незмінними, наприклад, проведення робіт лише за певних погодних умов, а також переходу до ущільнення чи утрамбування укладених шарів дороги відразу після завершення попереднього етапу.
Важливо! Саме перед укладанням перших шарів асфальту на основу обов’язково наноситься розігріта бітумна емульсія. Це забезпечує максимальне зчеплення компонентів суміші з основою, а також робить нове покриття більш стійким не лише до навантаження автотранспортом та водонепроникним.
Що стосується асфальтування гарячим способом, то майстри мають підготувати всі умови для підтримки температури суміші (не нижче +100°C), а також проводити роботи виключно при плюсовій температурі (не нижче +5°C). Також своєчасно має бути підготовлена вся необхідна спецтехніка, зокрема це стосується асфальтоукладача, віброплит, асфальтних катків певної ваги та ширини коліс. Ще один важливий підготовчий момент стосується організації роботи таким чином, щоб було достатньо часу для застигання та затвердіння готового дорожнього полотна перед здачею об’єкта в експлуатацію.
Вимоги щодо якості проведення заключних робіт в асфальтуванні доріг
Замовляючи послугу асфальтування Київ, замовник може розраховувати на якість та надійність результату, лише за умови, що завершальний етап укладання асфальту теж буде виконаний з дотриманням усіх вимог.
В першу чергу це стосується нанесення спеціального просочення, що надає дорожньому покриттю більш привабливого вигляду, а також забезпечує необхідний рівень зчеплення між поверхнею полотна та колесами. На практиці розрізняють кілька типів таких просочень:
- асфальтова емульсія, яка вважається найдоступнішою за вартістю, але не застосовується на дорогах з високим та інтенсивним транспортним навантаженням;
- кам’яновугільна смола, яка відрізняється більш тривалим терміном експлуатації та можливістю надати дорожньому покриттю особливої естетичності;
- акрилові полімери, які забезпечують покриттю додаткову еластичність та міцність.
Останній варіант передбачає можливість змінювати забарвлення, що актуально для декоративного оформлення територій.