Фриланс є ідеальним рішенням для спеціалістів, які хочуть працювати, не прив’язуючись до одного місця. Ідея такої зайнятості є дуже простою: фахівці виконують проєкти для різних замовників та отримують за це фінансову винагороду. Сьогодні робота онлайн на дому може поєднувати різні види діяльності, наприклад, на Jooble розміщені пропозиції для IT-фахівців, копірайтерів, маркетологів, SEO, фотографів, відеомонтажерів тощо. Разом з експертами у цій статті ми розповімо як почати працювати на фрилансі та де шукати свої перші замовлення.
Популярні фриланс-біржі: все, що потрібно знати новачкам
Біржі – це платформи, на яких розміщуються розподілені на різні категорії завдання від замовників. Спеціалісти можуть переглядати різні проєкти та робити ставки на них, пропонуючи свої умови, строки та ціну виконання. Відповідно до отриманих пропозицій, замовники вибирають фрилансера та сплачують узгоджену вартість. З кожного проєкту виконавець віддає сайту комісію, яка зазвичай складає 5-20%.
Freelance.ua
Тут можна знайти роботу за всіма напрямами (програмування, маркетинг, тексти, відеомонтаж тощо). Крім разових завдань, тут також є окремий розділ з вакансіями. Щоб залишати заявки, необхідно придбати акаунт PRO за 299 грн/міс. Комісія варіюється у межах 7-12%, залежно від вартості та категорії завдань.
Freelancehunt
Так само як і попередня біржа, Freelancehunt об’єднує всі стандартні для фрилансу сфери. Особливістю сайта є розділ «Конкурси», де замовники розміщують детальні описи задачі, а спеціалісти за найкраще виконання. Далі роботодавці оцінюють роботи та обирають переможця. З кожної виплати платформа утримує комісію 5%.Базова підписка є безкоштовною, а тариф «Plus» коштує 399 грн на місяць.
Upwork
Upwork є однією з найпопулярніших фриланс-бірж по всьому світу. Основними категоріями є веб-розробка, дизайн, копірайтинг, переклади, маркетинг, фінанси, архітектура, юриспруденція, HR та аналітика. Для роботи на сайті користувачі мають проходити тести, які підтверджуватимуть їхні навички. Слід також зауважити, що доступ до замовлень може бути відхилено, якщо платформа вважатиме вашу нішу перенасиченою.
Внутрішня валюта для оформлення заявок на проєкти має назву Connects. Після реєстрації Upwork дає користувачеві 40 «коннектів» для розміщення ставок. Надалі їх можна купувати за $1.5 кожні 10 штук або з підпискою за $14.99/місяць вони будуть нараховуватися щомісяця у кількості 80 штук. Комісія складає від 5 до 20%, на неї впливають рівень акаунта, сума та категорія замовлення.
Fiverr
Fiverr – це міжнародний майданчик з міні-проєктами, який окрім класичних напрямів, також пропонує роботи у сферах AI, консультацій, музики та бізнесу. Замість звичних відгуків на замовлення, тут фрилансери пропонують свої послуги у формі Gig-ів. Виконавець самостійно визначає вартість кожного «гіга» та очікує пропозицій від замовників. За кожне завдання сайт бере комісію 20%, проте, якщо клієнт постійний, її розмір зменшується до 5%.
PeoplePerHour
PeoplePerHour працює за стандартною схемою: замовники розміщують завдання, а фахівці надсилають свої пропозиції. Проте, унікальною функцією для фрилансерів є Hourlies – це готові пропозиції послуг з фіксованою ціною, клієнти можуть придбати їх без попереднього обговорення. Ставки за виконання робіт можуть бути попроєктними або погодинними. Розмір комісії залежить від доходу з одного клієнта. З перших 250 фунтів сплачується 20%, далі – 7,5%, а після отримання 5000 фунтів – 3,5%.
Якими є перші кроки у кар’єрі на фрилансі?
Разом з експертами компанії Jooble ми розповімо як розпочати працювати на фрилансі на прикладі біржі Upwork.
1. Оберіть напрям діяльності
Подумайте, які категорії проєктів є актуальними для ваших навичок та проаналізуйте ринок. Для цього дотримуйтеся таких кроків:
- Подивіться скільки фрилансерів працюють в обраних нішах.
- Визначте середній рівень ставок, за якими вони виконують завдання.
- Відслідкуйте скільки замовлень з’являються протягом останніх 1-2 тижнів, запропоновані бюджети та скільки відгуків вони збирають.
Якщо сфера має високий рівень конкуренції серед рейтингових фахівців, новачкам пробитися у ній буде достатньо складно. У таких випадках рекомендується звернутися до іншої ніші, або обрати більш вузьку спеціалізацію.
2. Заповніть профіль на 100%
Повністю заповнений профіль допоможе вам зарекомендувати себе як експерта своєї справи. Додайте професійне фото, вкажіть назву спеціальності, напрями діяльності, задачі, які вирішуєте та чому клієнт мажє вибрати саме вас. Не забувайте коротко описувати досягнення, подаючи їх у вигляді цифр та відсотків.
Додавайте роботи у портфоліо, сертифікати та проходьте тести, щоб замовникам було легше упевнитися у вашій кваліфікації. Пам’ятайте, що профілі на міжнародних платформах мають бути заповнені англійською. Так ви зможете охопити найбільший пул потенційних клієнтів.
3. Подавайте заявки на проєкти
Коли профіль повністю готовий, можна сміливо переходити до оформлення заявок. Обирайте тільки ті проєкти, які є релевантними до ваших навичок і досвіду. В іншому випадку, при неналежному виконанні роботи, ви ризикуєте отримати негативний відгук та зіпсувати репутацію на платформі. Перед надсиланням запиту обов’язково складіть супровідний лист з описом того, як конкретно ви плануєте працювати над завданням та які проблеми зможете вирішити. Така стратегія допоможе виділити вас серед інших аплікантів, які прописують замовникам «шаблонні» повідомлення.