Безпека водія та інших учасників дорожнього руху багато в чому залежить від якості шин. Починати потрібно з найголовнішого – купити резину, типорозмір якої збігається із рекомендаціями виробника автомобіля. Покришки з іншими параметрами свої найкращі властивості демонструвати не зможуть – навпаки, будуть проблеми з керованістю на дорозі.
Але навіть якщо нові шини купити, водієві не варто розслаблятися. Потрібно знати, як правильно за ними доглядати, щоб на дорозі почуватися комфортно і безпечно. Від цього також залежить, наскільки часу вистачить ресурсу одного комплекту скатів.
Контроль тиску в шинах
Цей фактор – один із найважливіших у догляді за шинами. Недостатній чи зайвий тиск у процесі експлуатації стає причиною нерівномірного зносу та перегріву бігової доріжки. Це призводить до зміни структури та руйнувань скатів, через що часто доводиться нову резину купити раніше передбачуваного терміну.
Контролювати рівень повітря шини потрібно, коли вона знаходиться в охолодженому стані. Тиск у розігрітій гумі завжди вищий за норму. Перевіряти цей показник потрібно перед поїздкою, а не після.
Накачувати покришки необхідно стільки, скільки зазначено в паспорті машини. У зимових скатах можна трохи більше – приблизно на 0,1-0,2 атм, оскільки морозне повітря сильніше стискається.
Зовнішній стан гуми
Перед поїздкою слід уважно оглянути зовнішність усіх шин, звернувши увагу на такі моменти:
- наявність ковпачка на вентилі, який захищає ніпель від налипання бруду;
- відсутність порізів, тріщин та гриж на поверхні гуми;
- не повинно бути сторонніх предметів (цвяхи, уламки тощо).
Якщо ковпачок на місці, а на компаунді відсутні деформації та сторонні гострі предмети, можна спокійно вирушати в дорогу. Але тільки після того, як водій прощупає кожне колесо і переконається, що рівень внутрішнього тиску всіх шин перебуває в нормі!
Контроль зношування протектора
На жаль, поки що немає можливості шини купити, які зовсім не зношуються. Рано чи пізно навіть на найдорожчих моделях гумового шару залишається все менше.
Чим більш лисим стає компаунд, тим гірша стійкість на трасі. Збільшується ризик аквапланування, оскільки канавки втрачають свою глибину та не справляються з обробкою великих обсягів води. Терміново шини потрібно міняти, коли резинового шару залишається менше ніж 30% від початкового показника.
Умови експлуатації
Зношування гуми багато в чому залежить від умов, в яких вона експлуатується. Ось основні причини, які прискорюють стирання шин:
- Асфальт усипаний вкрапленими гострими і твердими камінчиками – сила тертя збільшується, як і зношування.
- Різкі прискорення та гальмування, агресивне проходження поворотів – від цих маневрів зносостійкість лише знижується. Окрім цього, чим вища швидкість, тим сильніший знос гуми.
- На перегрітому покритті шини зношуються дуже швидко.
- Зношування пришвидшується, якщо занадто перевантажити машину.
- Гума стирається інтенсивніше при неправильному тиску всередині.
Диски
На знос шини дискитакож мають вплив. Вони не захистять від стирання, але стануть надійним захистом від пошкоджень, які завдаються ударами при їзді по нерівних дорогах. Ковпаки згладжують негативні впливи, тим самим зменшуючи ризик появи тріщин та гриж. Які купити диски, литі чи сталеві – вирішує кожен водій особисто. Перші – це приваблива зовнішність машини та можливість вибору дизайну чи кольору. Другі – набагато дешевші зі звичайною зовнішністю, але витримують найсильніші удари та не розколюються.